دسته بندی خبرها

کیفیت فورکا (۴K) با فول اچ دی (FULL HD) چه تفاوتی دارد؟

شنبه 28 دی 1398 1531 بازدید کننده گروه اخبار روزانه


کیفیت فورکا (۴K) با فول اچ دی (FULL HD) چه تفاوتی دارد؟

تلویزیون فورکا

کیفیت فورکا (۴K) با فول اچ دی (FULL HD)
در کل کیفیت ۴k دارای رزولوشن های چهار برابر تصویر فول اچ دیه (FULL HD) یعنی تصاویری واضح تر به شما ارائه میدهد.
اما:
تلویزیون های فورکا تنها با محتویات فورکا به صورت فورکا ارتقا داده میشوند نه برای محتویات با کیفیت پایین رسانه ها
فاصله نشستن شما در متوجه شدن افزایش کیفیت رزولوشن فورکا تاثیر زیادی داره.

تلویزیون فول اچ دی

تصویر بالا دو عکس یکسان در دو رزولوشن مختلف رو در تلویزیون ویزیو سری M و سری E نشان میدهد که اولی یک عکس فورکا رو در تلویزیون فورکا سری ام ویزیو و دومی یک عکس فول اچ دی رو در تلویزیون سری E ویزیو نشان میدهد.
تصویر فورکا نرم تره و جزئیات رو خیلی بهتر نسبت به تصویر با کیفیت فول اچ دی نشون میدهد و شما مشاهده میکنین که لبه های اطراف تصویر فول اچ دی کمی دندانه دار به نظر میرسند. و دلیلش اینه که تعداد پیکسل های بالاتر در صفحه نمایش فورکا باعث میشه تصاویری طبیعی تر و با خطوط نرم و صاف تر و جزئیات بهتر نشون داده میشه.
بنابراین شما جزئیات بیشتر و با کیفیت تری رو در تصویر فورکا نسبت به فول اچ دی مشاهده میکنید. اما این ارتقای کیفیت مانند ارتقا از SD به HD گیچ کننده نیست. در نظر بگیرید که این مقایسه مربوط به محتوای فورکای واقعی است. از اون جا که محتویات فورکا کمیابه، بیشتر اون چیزی رو که میبینید ، در واقع محتویاتی هستند که به ۴k ارتقا داده شدن , با ۴k واقعی فرق داره.


فاصله دید
تنها داشتن تلویزیون فورکا با محتویات فورکا کفایت نمیکنه. زیرا یک سری محدودیت هایی برای چشم هم وجود داره و اگه شما خیلی دور از تلویزیون بنشینید (فاصله بستگی به اندازه تلویزیون داره) شما نمیتونید تمام جزئیات رو ببینین ، یعنی اگه در فاصله دور به تماشای تلویزیون فورکا بپردازید مثل اینه که تصاویر رو در تلویزیونی با رزولوشن پایین تر می بینید.

در نتیجه
تلویزیون فورکا ارزش خرید داره به شرط اینکه در فاصله مناسب با اون بنشینید تا بتونید جزئیات رو به خوبی ببینین. اگر چه لزومی هم نداره که کیفیت تصاویر رو ارتقا بدین بنابراین اگه به محتوای فورکا دسترسی ندارین و نمیخواید تلویزیون رو برای اینده بخرید و خیلی هزینه کنید تلویزیون فول اچ دی هم انتخاب مناسبیه.


کیفیت فورکا (۴K) با فول اچ دی (FULL HD) چه تفاوتی دارد؟فروشگاه لوازم دیجیتال جی بلوط1/18/2020کیفیت فورکا (۴K) با فول اچ دی (FULL HD)در کل کیفیت ۴k دارای رزولوشن های چهار برابر تصویر فول اچ دیه ... کیفیت فورکا (۴K) با فول اچ دی (FULL HD)در کل کیفیت ۴k دارای رزولوشن های چهار برابر تصویر فول اچ دیه (FULL HD) یعنی تصاویری واضح تر به شما ارائه میدهد.اما:تلویزیون های فورکا تنها با محتویات فورکا به صورت فورکا ارتقا داده میشوند نه برای محتویات با کیفیت پایین رسانه ها فاصله نشستن شما در متوجه شدن افزایش کیفیت رزولوشن فورکا تاثیر زیادی داره.تصویر بالا دو عکس یکسان در دو رزولوشن مختلف رو در تلویزیون ویزیو سری M و سری E نشان میدهد که اولی یک عکس فورکا رو در تلویزیون فورکا سری ام ویزیو و دومی یک عکس فول اچ دی رو در تلویزیون سری E ویزیو نشان میدهد.تصویر فورکا نرم تره و جزئیات رو خیلی بهتر نسبت به تصویر با کیفیت فول اچ دی نشون میدهد و شما مشاهده میکنین که لبه های اطراف تصویر فول اچ دی کمی دندانه دار به نظر میرسند. و دلیلش اینه که تعداد پیکسل های بالاتر در صفحه نمایش فورکا باعث میشه تصاویری طبیعی تر و با خطوط نرم و صاف تر و جزئیات بهتر نشون داده میشه.بنابراین شما جزئیات بیشتر و با کیفیت تری رو در تصویر فورکا نسبت به فول اچ دی مشاهده میکنید. اما این ارتقای کیفیت مانند ارتقا از SD به HD گیچ کننده نیست. در نظر بگیرید که این مقایسه مربوط به محتوای فورکای واقعی است. از اون جا که محتویات فورکا کمیابه، بیشتر اون چیزی رو که میبینید ، در واقع محتویاتی هستند که به ۴k ارتقا داده شدن , با ۴k واقعی فرق داره.فاصله دیدتنها داشتن تلویزیون فورکا با محتویات فورکا کفایت نمیکنه. زیرا یک سری محدودیت هایی برای چشم هم وجود داره و اگه شما خیلی دور از تلویزیون بنشینید (فاصله بستگی به اندازه تلویزیون داره) شما نمیتونید تمام جزئیات رو ببینین ، یعنی اگه در فاصله دور به تماشای تلویزیون فورکا بپردازید مثل اینه که تصاویر رو در تلویزیونی با رزولوشن پایین تر می بینید.در نتیجهتلویزیون فورکا ارزش خرید داره به شرط اینکه در فاصله مناسب با اون بنشینید تا بتونید جزئیات رو به خوبی ببینین. اگر چه لزومی هم نداره که کیفیت تصاویر رو ارتقا بدین بنابراین اگه به محتوای فورکا دسترسی ندارین و نمیخواید تلویزیون رو برای اینده بخرید و خیلی هزینه کنید تلویزیون فول اچ دی هم انتخاب مناسبیه....5.0